195942

В Україні розпочали створення центрів колективного користування науковим обладнанням в українських вишах.

Про це розповіла міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час відкриття двох центрів на базі Львівського національного університету ім. Франка, пише Освіта.UA.

За її словами, центри нададуть доступ українським вченим з різних університетів до роботи на передовому обладнанні та дозволять проводити суголосні часу дослідження.

«Наші найкращі дослідники сьогодні виїжджають за кордон, і це відбувається не тільки і не стільки через малі зарплати, як через відсутність в Україні матеріально-технічної бази, яка давала б їм можливість проводити передові дослідження, друкуватися у передових виданнях та будувати наукову кар‘єру. На жаль, це пов‘язано з обмеженими ресурсами, якими володіє наша держава. Саме тому ми пішли шляхом створення великих центрів з дорогим обладнанням на базі одного закладу, але це обладнання доступне науковцям з різних університетів. Вчені можуть записатися на зручний їм час, зробити заміри та дослідження», - зазначила Гриневич.

У реалізацію програми минулого року було інвестовано 33 млн грн. Завдяки цим інвестиціям було закуплено обладнання для 9 центрів, які зараз починають відкриватись.